Články a novinky
Tour de Science 2012 - akce Techmánia Science Center Plzeň
Na konci února 2012 jsme podnikli expedici s názvem Tour de Science po zajímavých science centrech v západní Evropě. Cílem expedice bylo mimo jiné načerpat zkušenosti z tvorby expozic a přípravou atraktivních programů pro celou řadu cílových skupin. Tyto nabyté zkušenosti můžeme zúročit při realizaci projektu na rozšíření plzeňského science centra Techmánia.
Interaktivní výuka v kontextu nových zařízení a pomůcek
Interaktivní a multimediální výuka je pojem již dobře zakořeněný v pedagogické teorii, ovšem méně již v pedagogické praxi. Jedním z jejích cílů je zatraktivnit a zefektivnit dnešní proces výuky a nabídnout žákům nové možnosti, aby se tak mohli aktivně zapojit do získávání uplatnitelných vědomostí a dovedností.
Celoživotní vzdělávání na ZČU v Plzni
Prioritou v oblasti celoživotního vzdělávání na FPE je řešení problematiky nekvalifikovanosti učitelů. Fakulta pedagogická ZČU v Plzni získala v rámci ESF projekt zaměřený na nekvalifikované učitele 1. stupně základních škol. Tímto způsobem se snažíme řešit situaci učitelů, kteří musí do roku 2014 získat podle zákona č. 422/2009 Sb. o pedagogických pracovnících požadované vzdělání. Tento projekt je určen výhradně nekvalifikovaným učitelům základních škol, kteří působí v Karlovarském kraji.
Olympiáda techniky Plzeň 2011
Již po páté se v Plzni sešli učitelé technických předmětů na tradiční mezinárodní soutěži s názvem Olympiáda techniky Plzeň 2011. Letos byla soutěž pořádána i jako studentská vědecká a odborná konference, které se zúčastnilo na 30 studentů ze sedmi univerzit a čtyř států Evropy.
Nabídka oborů v oblasti celoživotního vzdělávání
Dlouhodobé vzdělávací programy akreditované Ministerstvem školství ČR v systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků dle Zákona 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů a dle § 2 Vyhlášky 317/2005 Sb. vedoucí k:
- speciální pedagogiku pro učitele ZŠ a SŠ,
- speciální pedagogiku pro učitele MŠ a vychovatele,
- vychovatele ,
Interaktivní prvky v prezentaci - rozbor prací
Před časem byly na tomto servru zveřejněny výsledky průzkumu interaktivních prezentací spolu s ukázkami typů různých interaktivních aktivit. Tento článek přináší některé další zajímavé detaily a zjištěné skutečnosti. Průzkum se realizoval na vybraném množství seminárních prací studentů různých typů didaktických technologií na KAT FPE ZČU.
Tvorba vlastní prezentace pro interaktivní tabuli - Interaktivní prvky v prezentaci
Autor článku: Jan Krotký
Citace: Krotký, J., Interaktivní aktivity v prezentaci z hlediska typu a použití. In Trendy ve vzdělávání 2009. Olomouc : Votobia, 2009a, s. 472-475. ISBN: 978-80-7220-316-1.
Interaktivní tabuli s datovým projektorem můžeme využívat při výuce ke statické distribuci poznatků k žákům. Při připojení vizualizeru lze tímto celým kompletem nahradit i tradiční zpětný projektor...
Bezdrátový tablet – součást interaktivních výukových systémů
Bezdrátové tablety používané ve školství jsou zajímavou alternativou zatraktivnění a zefektivnění výuky. Tato zařízení dávají možnost interaktivně vstupovat do procesu výuky a umožňují i nové možnosti v přípravě výukových materiálů.
Bezdrátový tablet ve výuce
Zachytávání obrazovky do videosouboru v programu InterWrite WorkSpace
