Obsah, metody a formy polytechnické výchovy v mateřských školách
Tisková zpráva - V rámci projektu Obsah, metody a formy polytechnické výchovy v mateřských školách (CZ.1.07/1.3.00/48.0033), který realizuje FPE ZČU v Plzni s partnery Step by Step ČR, o.p.s. a Hlasovým centrem, o.p.s., proběhla v listopadu další část vzdělávání pedagogů MŠ zaměřeného na rozvoj mentorských dovedností. Získané dovednosti jsou pro učitele velmi důležité zejména při poskytování podpory studentům FPE ZČU, kteří dochází do jejich MŠ na souvislé praxe. Učitelé uvítali též možnost seznámit se s požadovanými výstupy z praxí studentů ze strany fakulty, s „teoretickou výbavou studentů“, kteří na praxe přicházejí (co už ví, co od nich učitelé mohou očekávat, na co se mohou případně odkazovat), ocenili též možnost diskutovat o své roli při vedení studentských praxí.
Tyto praktické zkušenosti, postupné poznávání role mentora, trénování mentorských dovedností jak v modelových situacích, tak v situacích, které ze své praxe přinášeli samotní účastníci kurzu, napomohlo tomu, že vznikl 1. návrh rámce pro zavádění interní mentorské podpory do praxe MŠ. Ten zahrnuje pojmenování základních podmínek, nezbytných kroků a možných rizik při poskytování tohoto nového typu podpory a to jak studentům při jejich praxích, začínajícím učitelům, tak třeba i kolegům z vlastního pracoviště.
Další praktické zkušenosti s mentorskou podporou a jejím zaváděním do praxe MŠ budou reflektovány na kolokviu 25. února 2015.
Více informací na https://www.pc.fpe.zcu.cz/?cat=83 nebo mirka.skardova@sbscr.cz
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
14.11.2014