TS Český jazyk 5 opakování mluvnice a literatury
Název programu: TS Český jazyk 5 opakování mluvnice a literatury
Výrobce/dodavatel: Terasoft
Orientační cena: dle licence až 3600 Kč
Rok vydání: 2005
Anotace: Vybraný výukový program je vhodný na procvičování a opakování látky, ale není zaměřen na to, aby cvičení žáky zaujalo a motivovalo je to k dalšímu učení.
Didaktické aspekty | Slovní hodnocení | Body |
Shoda s RVP | Použitá cvičení a testy korespondují s RVP. | 5 |
Motivace žáka k práci | Motivaci pro žáky vidím jen v možnosti pracovat na PC. | 2 |
Použité didaktické metody | Cvičení lze využít na práci s PC i interaktivní tabuli, je vhodný k procvičování a opakování učiva. | 4 |
Přiměřenost věku žáků | Cvičení odpovídají věkové skupině žákům 2. stupně ZŠ. | 5 |
Zpětná vazba | Každá odpověď na otázku je ihned zkontrolována, chybu si lze opravit. Celé cvičení je vyjádřeno procentuální úspěšností. Dále je možné vše vytisknout v papírové verzi a použít na kontrolní test. | 5 |
Technické aspekty programu | Slovní hodnocení | Body |
Obtížnost instalace | Program lze pustit přímo z CD ROMu, instalovat na disk nebo na síťový disk. Instalace je bezproblémová, cca 5 min. dle průvodce. | 5 |
Spolehlivost programu | Program používáme již 5 let bez problémů. | 5 |
Využití multimedií | Cvičení je kompletně namluveno, ale další multimédia jsou využita nedostatečně. | 2 |
Obsahové aspekty | Slovní hodnocení | Body |
Množství dat a informací | Program obsahuje dostatečné množství dat pro cílovou skupinu. | 4 |
Správnost dat a informací | Nebyly nalezeny žádné chyby. | 5 |
Možnost aktualizace | Nelze aktualizovat. | 1 |
Uživatelské přívětivost | Slovní hodnocení | Body |
Navigační vlastnosti programu | Navigace programu je jasná a ovládání je pro žáky jednoduché. | 5 |
Účelnost grafiky | Grafické prvky jsou použity minimálně a často bez konkrétního účelu. | 2 |
Estetika programu | Většina úkolů je pouze v textové formě, což estetice programu nepřidá. | 2 |
Možnost využití ve speciálním školství | Úkoly jsou kompletně namluveny, což umožňuje využití pro žáky ve speciálním školství. | 4 |
Hodnotila: I. L.