JERID Informační software pro železniční nákladní dopravu
Název programu: JERID Informační software pro železniční nákladní dopravu
Výrobce/dodavatel: ERIC – Europan Rail Information Centre v. 3.10.05, Jerid s.r.o. Hálkova 171/2 Olomouc, www.jerid.eu
Orientační cena:
Rok vydání: 2003
Anotace: Tento program se zabývá tarify a předpisy pro přepravu zboží, obsahuje několik základních modulů : TARIFY, INFORMAČÍ MODULY, TISKOVÉ DOKLADY, MAPY, POMOCNÉ FUNKCE, KNIHOVNY, KILOMETROVNÍKY. Používáme serverovou instalaci v jedné učebně s pevným HW klíčem ve „velitelském počítači“ v režimu WIN XP PRO
Tento program simuluje prostředí profesionálních výpočtů přepravy nákladů pomocí aktuálních tarifů, u nás ho používáme v různých formách asi 15 let, ostatním školám, které uvažují o zařazení Dopravy a Přepravy ho mohu vřele doporučit.
Didaktické aspekty | Slovní hodnocení | Body |
Shoda s RVP | Je to plánovaná součást výuky v předmětu Doprava přeprava . | 4 |
Motivace žáka k práci | Žák samostatně určuje ceny přepravy. | 4 |
Použité didaktické metody | Kontrola výstupů a výsledné ceny. | 4 |
Přiměřenost věku žáků | Odpovídá pro 3. a 4. ročník SPŠ Dopravní, Plzeň. | 4 |
Zpětná vazba | Příprava pro budoucí povolání. | 4 |
Technické aspekty programu | Slovní hodnocení | Body |
Obtížnost instalace | Instalace na server, HW klíč, konfigurace lokálních stanic . | 2 |
Spolehlivost programu | Program se tváří celkem stabilně, nepadá ani v síti. | 4 |
Využití multimedií | Výklad a porovnání výstupů je vhodné podpořit projekcí. | 3 |
Obsahové aspekty | Slovní hodnocení | Body |
Množství dat a informací | Databáze cvičných dat je dostačující. | 4 |
Správnost dat a informací | Data odpovídají současným tarifům. | 3 |
Možnost aktualizace | Probíhají podle potřeby na webovém rozhraní . | 3 |
Uživatelské přívětivost | Slovní hodnocení | Body |
Navigační vlastnosti programu | Žák samostatně zadává ukazatele dle činnosti SW. | 4 |
Účelnost grafiky | Výstupy dokumentů ve formě Průvodních listů a Označení zásilek. | 4 |
Estetika programu | Uživatelské prostředí odpovídá potřebám na komfortní obsluhu. | 3 |
Možnost využití ve speciálním školství | Źák může pracovat samostatně, svým tempem. | 3 |
Hodnotil: R. R.